.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2013

ΜΕΣΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ και ΣΤΑΔΙΟ ΑΕΚ



Αυτό που μέλλει να εξελιχθεί με την κατασκευή του σταδίου της ΑΕΚ στη Φιλαδέλφεια-Χαλκηδόνα, θα επιβαρύνει σημαντικά τη ζωή των κατοίκων και θα υποβαθμίσει ανάλογα την ποιότητα ζωής.



Θα ξεκινήσω από την ερώτηση που μου έγινε από κάποιο κύριο σε προηγούμενη ανάρτηση. Τα μέσα σταθερής τροχιάς και τι σημαίνουν. Μέσα σταθερής τροχιάς είναι ότι κινείται σε ράγες, τραίνο, τραμ, ηλεκτρικός, μετρό. Η αξία της χρήσης τους στις σημερινές πολυάνθρωπες κοινωνίες είναι ανυπολόγιστη. Έχοντας καθένας μας ένα αυτοκίνητο, διατηρούμε την αυτονομία στις μετακινήσεις μας. Ας πούμε για παράδειγμα ότι φεύγουμε από το σπίτι μας π.χ. στο Χολαργό και πηγαίνουμε με αυτό να δούμε το παιχνίδι στη Φιλαδέλφεια. Θα είμαστε ένα ακόμη αυτοκίνητο στο δρόμο που θα ξοδεύει οικονομικά και χρονικά τον ιδιοκτήτη του, θα ρυπαίνει, θα καταλαμβάνει χώρο μεγαλύτερο από το μήκος του, θα καθυστερεί και θα καθυστερείται στα φανάρια ανάλογα με την κίνηση κλπ. Αν όμως μπορείς να πάρεις το μετρό και να φτάσεις στο γήπεδο γρηγορότερα, οικονομικότερα, ξεκούραστα, ανέμελα, και με τον ίδιο τρόπο να επιστρέψεις, γιατί να μη το προτιμήσεις; Και θα έχεις συμβάλλει στην κυκλοφορικά αποσυμφόρηση, και σε ένα καθαρότερο περιβάλλον.


Σε τι όμως ενδιαφέρει εμάς άμεσα αυτό;

Θα υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα που δε θα συνωστίζονται στους δρόμους της πόλης, για να φέρουν τους οδηγούς τους όσο πιο κοντά γίνεται στο γήπεδο. Δε θα υπάρξει υπερβολικά μεγάλη πίεση για ανεύρεση χώρου στάθμευσης για κατοίκους και επισκέπτες. Δε θα επιβαρύνεται η ατμόσφαιρα της πόλης από ρύπους που εκπέμπουν αργοκινούμενα αυτοκίνητα. Θα είναι αισθητά μειωμένα τα μποτιλιαρίσματα στους δρόμους που οδηγούν στην πόλη και το γήπεδο. Και δε συζητώ για τους καυγάδες μεταξύ επισκεπτών και  κατοίκων, που θα βάζουν καρέκλες, ντενεκέδες κι ότι άλλο μπορούν για να κρατήσουν τη θέση όταν επιστρέψουν με το ΙΧ τους, για να τους τα πετάνε οι οδηγοί γιατί ο δρόμος είναι δημόσιος! Τα έχω ζήσει κι αυτά και πολλά άλλα…


 Αν ερχόταν το μετρό στην πόλη μας, μαζί με τα πάρκινγκ που  σχεδιάζει η ΑΕΚ σίγουρα το πρόβλημα θα ήταν αισθητά μειωμένο. Όπως όμως γίνεται πάντα στην Ελλάδα, με όλους εκείνους που έχουν ασκήσει διοίκηση κεντρικά και τοπικά, το μόνο που ενδιαφέρει είναι η επανεκλογή και το εφήμερο. Δεν εντάσσει η πολιτεία  περιοχές στο σχέδιο πόλης, χτίζει ο άλλος αυθαίρετο. Έρχεται μετά η κάθε κυβέρνηση για να πάρει τις ψήφους και το νομιμοποιεί. Τι γίνεται στον πολιτισμένο κόσμο; Εντάσσουν πρώτα μια περιοχή στο σχέδιο πόλης, περνούν μετά τα δίκτυα, και τέλος χτίζεται για να κατοικηθεί. Η περίπτωση του σταδίου που δεν υπάρχει εδώ και δέκα χρόνια, είναι αυτό ακριβώς. Ο θρίαμβος της προχειρότητας, της ψηφοθηρίας, του εύκολου εντυπωσιασμού και της υπόκλισης στην ισχύ του χρήματος!


Φτιάχνουμε δηλαδή ένα χώρο που κάθε τόσο θα δέχεται μαζικά 20.000 με 35.000 κόσμο. Αλλά δεν έχουμε προηγουμένως φτιάξει τις υποδομές για να υποδεχτούμε αυτό τον κόσμο χωρίς σοβαρές επιπτώσεις στη ζωή της πόλης. Ήταν ακόμη ο κ. Γρετζελιάς Δήμαρχος όταν πρώτη φορά είχα γράψει για την ανάγκη να έρθει το Μετρό στην πόλη! Μάλιστα υπήρχε στον αρχικό σχεδιασμό της εταιρίας, γραμμή που θα ερχόταν από τους Αμπελόκηπους στο Γαλάτσι, κι από εκεί Φιλαδέλφεια. Για την ακρίβεια ο σταθμός προβλεπόταν στη γέφυρα της Βρυούλων. ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΘΗΚΕ ΚΑΝΕΙΣ! Ασχολήθηκαν, καυγάδισαν, έφτιαξαν ή ξαναέφτιαξαν οτιδήποτε μικρό και ασήμαντο, έδωσαν ομηρικές μάχες για άσχετα πράγματα, αλλά ποτέ δεν ασχολήθηκαν με οτιδήποτε αφορούσε το μέλλον της πόλης! Σήμερα οι ίδιες δυνάμεις πρωτοστατούν και υπερθεματίζουν στην εγκατάσταση του γηπέδου. Ο Πρόεδρος της ΑΕΚ θέτει όρους, ο Δήμος επισήμως… κανέναν!


Από μόνος του ο εκπρόσωπος της κατασκευαστικής εταιρίας, ψέλλισε κάτι για το Μετρό που… μπορεί να έρθει μετά 6 ως 10 χρόνια! Εκείνο που ξέρω εγώ, είναι πως τον καλό καιρό, ένα μεγάλο έργο σαν αυτό, είχε μέσο χρόνο ωρίμανσης όπως λέγεται 7 χρόνια. Και μέσο χρόνο υλοποίησης 5 χρόνια. Από τη στιγμή που δεν έχει καν ξεκινήσει οτιδήποτε συγκεκριμένο, στην καλύτερη περίπτωση δεν πρόκειται να φτάσει στην πόλη πριν από 15-20 χρόνια!

Συνοπτικά τα μέσα σταθερής τροχιάς εξασφαλίζουν, γρήγορη και συγκεκριμένη χρονικά μετακίνηση αφού δε μποτιλιάρονται. Μαζική μεταφορά πολλών εκατοντάδων επιβατών σε κάθε συρμό. Πυκνά κατά περίπτωση δρομολόγια. Δε δεσμεύουν θέσεις πάρκινγκ. Δε ρυπαίνουν το περιβάλλον. Αποσυμφορούν τους δρόμους από τον περιορισμό των μετακινήσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου