.

.
Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το πρόγραμμα

Τρίτη 9 Αυγούστου 2016

Το House of cards, το Βήμα, ο κ. Σ. Ψυχάρης και το νεοϊδρυθέν κόμμα της νεολαίας

By Ιάσων Στατήρης


Σταύρος Ψυχάρης, Βαρδής Βαρδινογιάννης. Εδώ και πάνω από 25 χρόνια είναι συνέταιροι στον τηλεοπτικό σταθμό Mega – κι όμως, φαίνεται πως είναι τόσα πολλά αυτά που τους χωρίζουν, καθώς μεταξύ τους μαίνεται ένας αιώνιος πόλεμος… Ένα άρθρο του δημοσιογράφου και διευθυντή του Βήματος Αντώνη Καρακούση του ΔΟΛ, του οποίου ηγείται ο Σταύρος Ψυχάρης) έρχεται να μας θυμίσει την αντιπαλότητα μεταξύ των δύο μεγάλων μιντιακών παραγόντων, καταλογίζοντας στον Βαρδή Βαρδινογιάννη ρόλο παρασκηνιακού «παίκτη» στα πολιτικά πράγματα, με αναφορές που θυμίζουν θεωρίες συνωμοσίας, ή μάλλον περισσότερο το αμερικανικό σίριαλ House of Cards και τον κυνικό τρόπο με τον οποίο παρουσιάζει τις σχέσεις εξουσίας στον χώρο της πολιτικής.

Κάνοντας μία αναδρομή στην παραδοσιακή κόντρα Βαρδινογιάννη-Κόκκαλη για τη διεκδίκηση της μερίδας του λέοντος στις προμήθειες στον ΟΤΕ, η οποία χρονολογείται από τη δεκαετία του ’80, το άρθρο του «Βήματος» επισημαίνει πως τότε ο Βαρδής Βαρδινογιάννης εκπροσωπούσε τη γαλλικών συμφερόντων Alcatel και πρόσκειτο στην κεντροδεξιά, ενώ ο Σωκράτης Κόκκαλης είχε διασυνδέσεις με τη δυτικογερμανική Siemens και είχε μεγαλύτερη επιρροή στην κεντροαριστερά.

Όταν αργότερα ο ΟΤΕ ιδιωτικοποιήθηκε, ο Σωκράτης Κόκκαλης έστρεψε το ενδιαφέρον του σε άλλους τομείς (τζόγο), με αποτέλεσμα να μην επιδιώξει περαιτέρω πολιτική επιρροή. Δε συνέβη όμως το ίδιο και με την οικογένεια Βαρδινογιάννη, σύμφωνα με το δημοσίευμα, που αναφέρει ενδεικτικά: «Αντιθέτως η επιρροή της οικογένειας Βαρδινογιάννη στην πολιτική γιγαντώθηκε. Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν ότι η οικογένεια Βαρδινογιάννη διατηρεί σήμερα εκλεκτικές συγγένειες με τον Πρωθυπουργό, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, και ταυτόχρονα συνομιλεί με τους Καραμανλήδες, όπως επίσης και με τις ηγεσίες του ΠαΣοΚ, του Ποταμιού, και της Ενωσης Κεντρώων. Με την οικογένεια Μητσοτάκη η σχέση ήταν πάντα ανταγωνιστική λόγω και της Siemens, αν και κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος».


Καλές σχέσεις 

Αυτό που υποστηρίζει ουσιαστικά ο δημοσιογράφος του «Βήματος» είναι ότι ο Βαρδής Βαρδινογιάννης έχει σήμερα καλές σχέσεις με τους ηγέτες του ΣΥΡΙΖΑ, των ΑΝΕΛ, του ΠΑΣΟΚ, του Ποταμιού και της Ένωσης Κεντρώων – αντίθετα, έχει ανταγωνιστική σχέση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη και παραδοσιακούς δεσμούς με την καραμανλική πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας.

Και κάπου εκεί ξεκινά η συνωμοσιολογία: «Η θεωρία συνωμοσίας λοιπόν θέλει συντονισμό ή καλύτερα σύμπραξη μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και καραμανλικών προκειμένου να απομονωθεί ο Μητσοτάκης, να ενισχυθεί και να εμπλουτιστεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ώστε να διατηρηθούν βαθμοί ελευθερίας έναντι των ξένων για να αποφευχθεί ο επερχόμενος αφελληνισμός τραπεζών, επιχειρήσεων και γενικώς αξιών».

Μία θεωρία στην οποία ο Βαρδής Βαρδινογιάννης εμφανίζεται να έχει κεντρικό ρόλο, δεδομένης της κόντρας του με την οικογένεια Μητσοτάκη και τη συμπάθεια που τρέφουν στο πρόσωπό του οι καραμανλικοί.


Ίδρυση Κόμματος 

Και συνεχίζει το άρθρο: «Στο ίδιο πλαίσιο περιγράφονται κινήσεις συνεργασίας του Πάνου Καμμένου με τον Απόστολο Τζιτζικώστα – άλλο ένα πλήγμα δηλαδή στον Κυριάκο Μητσοτάκη – και ίδρυση νεανικού κόμματος, στα πρότυπα του νεανικού τηλεοπτικού STAR, από δημοφιλή τραγουδιστή, προκειμένου να διασφαλισθεί ότι ένα κομμάτι της νεολαίας δεν θα ακολουθήσει τον Κυριάκο και έτσι η ελληνικότητα θα παραμείνει υπερασπίσιμη».

Θα πρέπει βέβαια να σημειώσουμε πως δεν είναι η πρώτη φορά που εφημερίδα του ΔΟΛ στρέφεται με δημοσίευμά της κατά του Βαρδή Βαρδινογιάννη. Ήδη το 2013 θυμόμαστε δημοσιεύματα του «Βήματος» και των «Νέων» να «φωτογραφίζουν» τον Βαρδή Βαρδινογιάννη κάνοντας λόγο για «εταιρείες πετρελαιοειδών που τιμολογούν ανεξέλεγκτα, εξαντλούν τους βενζινοπώλες περιορίζοντας την πίστωση στις δεκαπέντε μέρες, μεταφέροντας όλη την πίεση στους δύσμοιρους καταναλωτές που βλέπουν τη βενζίνη κοντά στα 2 ευρώ».

Σε άρθρο που είχε δημοσιευθεί τότε στο «Βήμα» αναφερόταν μεταξύ άλλων: «Πρόκειται για άθλιες πρακτικές εμπορίου, αδιανόητες στις παρούσες συνθήκες της μεγάλης κρίσης. Θα περίμενε κανείς άλλη στάση από αυτούς που ξεκίνησαν με μικρομάγαζα μετά τον πόλεμο και κατέληξαν ζάπλουτοι απολαμβάνοντας κάλυψη, πολιτική προστασία και προνόμια επί δεκαετίες. Όμως οι ακρίδες ήταν πάντα, σε όλες τις εποχές, ακόρεστες».

Αφορμή για εκείνη την κόντρα ήταν η απόφαση του ομίλου Βαρδινογιάννη να συνεργαστεί με την εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», προσφέροντας κουπόνια για αγορά βενζίνης ή πετρελαίου…

πηγή: mononews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου